پانی کیانزاد کیست؟ | بیوگرافی پانی کیان زاد بوکسور و فایتر معروف ایرانی (+عکس)

پانی کیانزاد کیست؟

وقتی کـه صحبت از رشته بوکس و مسابقات mma میشود نا خواسته یاد مردهایی میوفتیم کـه جنگنده و فوق العاده نیرومند هستند اما امروز با خانوم پانی کیان زاد در خدمتتون هستیم فایتر ایرانی و بسیار موفق در ادامه با بیوگرافی پانی کیان زاد بوکسور و فایتر مشهور ایرانی سایت برترین بت را دنبال کنید. 

 

بیوگرافی پانی کیان زاد 

بـه گزارش برترین بت پانی کیان زاد آذرماه ۱۳۷۲ در شهر اهواز بـه دنیا آمد. او زمانی کـه ۱۴ ساله بود در ۳۰ مسابقه بوکس آماتور شرکت کرد و نهایتاً درسال ۲۰۱۰ با استعداد خوبی کـه داشت وارد مسابقات ملی سوئد شد ودر همان نخستین حضورش توانست مدال نقره را کسب کند.

 

زمانی کـه پانی ۱۹ سالش شد توانست در همین مسابقات قهرمانی را کسب کند. پیش از این کـه او رسماً بـه MMA روی آورد در مبارزاتی کـه در اوکتاگون انجام می شود مبارزه میکرد.

پانی کیانزاد کیست؟ | بیوگرافی پانی کیان زاد بوکسور و فایتر معروف ایرانی (+عکس)

بیوگرافی پانی کیان زاد بوکسور و فایتر معروف ایرانی

 

مهاچرت پانی کیان زاد به سوئد

او کار خودش را در سوئد از سال ۲۰۱۲ بـه همراه تیم رامبل اسپورتز آغاز کرده‌اسـت و تا کنون در ۹ مبارزه‌اي کـه داشته توانسته ۸ برد کسب کند کـه آمار خوبی برای این بانوی ایرانی‌تبار بـه حساب می آید. اگر این رزمی کار ایرانی، آخرین مبارزه اش را کـه با تونیا اوینگر داشت را نمی‌باخت اکنون با آمار ۹ برد پشت سرهم می‌توانست یکی از مدعیان کمربند سازمان UFC باشد کـه متأسفانه این اتفاق نیفتاده اسـت.

 

او هنوز زمان زیادی برای بردهای بیشتر دارد. آمار خوبی کـه این بانوی ایرانی‌تبار مقیم سوئد دارد با ۳ ناک اوتی کـه داشته ان آمار شگفت آوری اسـت.او در جولای امسال در رنکینگ UFC در رده پانزدهم و در بین ورزشکارانی کـه خارج از UFC رقابت میکنند هم در رده دوم اروپا قراردارد.

 

افتخارات پانی کیانزاد

او زمانی کـه توانست ۷ برد متوالی را در مسابقات رسمی MMA کسب کند و قهرمانی مسابقات رزمی ترکیبی را بـه دست آورد وارد مسابقات انویکتا شد. او در نخستین مسابقه خودش دراین تورنمنت رقیب خودش یعنی جسیکا رز کلارک را شکست داد. پانی کیانزاد نهایتاً در دومین مرحله این تورنمنت بـه تونیا اوینگر برخورد کرد.

 

اوینگر رزمی کاری بود کـه بـه تازگی قهرمانی‌هاي‌ زیادی را کسب کرده و یکی از بهترین‌هاي‌ اروپا بـه حساب می آمد. پانی برای این مسابقه وزن زیادی را کم کرد و نتوانست پیروزی را از این رزمی کار بگیرد و نهایتاً در راند دوم با ضربه فنی روبه‌رو شد.در مورد رابطه خانوادگی پانی هم باید گفت کـه او اکنون با یکی از ورزشکاران سازمان UFC بـه نام رونالد دلروم از کانادا نامزد اسـت.

 

مصاحبه اختصاصی با پانی کیان زاد

پانی کیانزاد کیست؟ | بیوگرافی پانی کیان زاد بوکسور و فایتر معروف ایرانی (+عکس)

چرا برایت مهم است که این ریشه‌ها را نمایش بدهی؟

 شـما هیچوقت نباید فراموش کنید کـه از کجا آمده‌اید و اتفاقا بـه نظرم مهم اسـت کـه بـه دیگران هم این ریشه‌ها را نشان دهید. من همین حالا سوئد را نمایندگی می کنم و برایم کشوری کـه در ان بزرگ شدم، در ان زندگی و ان‌ را نمایندگی می کنم مهم اسـت. کشوری کـه بـه من کمک کرده اسـت کـه تجارب بسیار خوبی داشته باشم ودر ان پیشرفت کنم. اما بازهم میگویم شـما نباید هیچوقت فراموش کنید ریشه‌ي شـما از کجا اسـت.

 

 شاید برای ما ایرانیان جالب باشد کـه یک دختر ایرانی چطور بـه سراغ هنرهای رزمی ترکیبی رفته اسـت، خیلیها میگویند این ورزش برای یک دختر ایرانی دور از تصور اسـت.

 

من هم همین را بسیار شنیده‌ام کـه دختر‌هاي‌ ایرانی نباید این ورزش را انجام بدهند ولی من هیچ‌ چیز را بـه این شکل جنسیتی نگاه نمی کنم و بـه نظرم اصلا هم مهم نیست کـه از کجا آمده‌ باشید.

 

ما درسال ۱۹۹۲ بـه سوئد آمدیم و من وقتی ۵ ساله بودم شنا کردن را شروع کردم و بـه ورزش خیلی علاقه داشتم. از ۱۳ سالگی بوکس را شروع کردم و بعد از مدت کوتاهی هم بـه تیم جوانان سوئد پیوستم. ۱۸ سالم بود کـه بوکس را رها و احساس کردم کـه ورزش دیگری را دوست دارم. بعد از ان بود کـه بـه چند باشگاه MMA و کشتی رفتم. می دانم کـه کشتی ورزش ملی ایران اسـت٬ دراین رشته‌ها خیلی تمرین کردم و از سال ۲۰۱۰ تنها مشغول MMA شدم.

 

این نخستین باری بود کـه من دراین وزن جدید موفق بـه دریافت کمربند مسابقات شدم، من تا یک هفته قبل از مسابقات مطمئن نبودم کـه بتوانم در ان شرکت کنم. اما خانواده‌ام هم همراه من بودند و این نخستین قهرمانی دربخش زنان برای باشگاهی بود کـه در ان تمرین می کنم؛ تمام این‌ها من را خیلی احساسی کرد.

 

برنامه‌ات برای آینده چیست؟

من میخواهم مبارزه‌هاي‌ خودم را در کشور آمریکا ادامه دهم و برایم این نکته کـه نخستین زن ایرانی دراین مرحله باشم بسیار جذاب بـه نظر می رسد. می دانم کـه مردان زیادی در حال حاضر این مبارزه‌ها را انجام می دهند اما من می خواهم نخستین زن باشم.

پانی کیانزاد کیست؟ | بیوگرافی پانی کیان زاد بوکسور و فایتر معروف ایرانی (+عکس)

 روزی را تصور می‌کنی که در ایران هم بتوانی چنین مسابقه‌ای را داشته باشی؟

من با این کـه در عمان مسابقه داشتم اما متاسفانه فکر نمی کنم هرگز این فرصت وجود داشته باشد کـه چنین مسابقه‌اي را در ایران داشته باشیم. من سالها پیش سفری بـه ایران داشتم اما هیچ امکانی برای تمرین MMA وجود ندارد و هیچ دلیلی هم البته برای اینکار پیدا نکردم. اما خیلی خوشحال می شوم کـه بعضی از زنان ایرانی هم بتوانند این مبارزه را بیاموزند.

 

 پیامی برای دختران ایرانی که شاید به این ورزش علاقه داشته باشند اما به هر دلیلی تا امروز اقدامی نکرده‌اند٬ داری؟

این اصلا مهم نیست کـه از کجا آمده‌اید، تنها مهم اسـت کـه خودتان باشید. من با سوال‌هاي‌ زیادی روبه‌رو شدم؛ این کـه چگونه یک دختر ایرانی بـه این ورزش علاقه دارد و مطمئن هستم اگر دختران دیگری هم شروع بـه این ورزش کنند با همین سوال روبه‌رو میشوند اما شـما باید کاری را انجام دهید کـه عاشق ان هستید.

 

خانواده‌ي من در ابتدا خیلی خوشحال نبودند و دقیقا بـه دلیل تکرار همین واژه‌هاي‌ «دختر ایرانی» بود. تمام این حرف‌ها را فراموش کنید و اگر میخواهید و تکرار می کنم عاشق اینکار هستید، تنها بـه آرزوهای خودتان فکر کنید و نه بـه این کـه دیگران چه میگویند. ما تنها یکبار زندگی میکنیم و این اتلاف کردن وقت اسـت اگر بـه ان کاری کـه دوست دارید اقدام نکنید.

 

پس پیام من بـه دختران ایرانی خیلی ساده اسـت؛ اگر چیزی را دوست دارید فراموش کنید دیگران چه میگویند و برای آنچه علاقه دارید، تصمیم بگیرید و تمرین کنید. سعی کنید همیشه خودتان باشید.

پانی کیانزاد کیست؟ | بیوگرافی پانی کیان زاد بوکسور و فایتر معروف ایرانی (+عکس)

گفتی خانواده‌ات مخالف بودند اما در آخرین مسابقات هم همراهت بودند.

اشاره من بـه این کـه خانواده‌ام خوشحال نبودند بیشتر بـه قبل از شروع تمریناتم بر می گردد. بـه خصوص مادرم خیلی نگران بود اما همه ی انها همیشه از من حمایت کرده‌اند. مادر ها بدون توجه بـه این کـه از کجا آمده باشند همیشه نگران این هستند کـه فرزندان‌شان ضربه نخورند؛ این از دید من بسیار هم طبیعی اسـت٬ اما حالا آن ها من را می‌فهمند و مرا حمایت هم می کنند.

 

پانی در پایان این گفت و گو بـه زبان پارسی از همه ی هواداران خود تشکر کرد و آن ها را دعوت کرد تا از طریق فیس‌بوک و تویتر با او در تماس باشند.