مجله شرطبندی کلمبیا تقدیم میکند

همه چیز در مورد خال گشنیز در بازی ورق

همه چیز در مورد خال گشنیز 

دراین پست بـه طور کامل با همه چیز در مورد خال گشنیز در بازی ورق آشنا می‌شویم. خال گشنیز یکی از چهار خال بازی پاسور اسـت. این خال با سمبل گیاه شبدر شناخته می شود. این خال همچنین با نام خال خاج هم شناخته می شود. خال گشنیز در برخی بازی ها کمترین ارزش را دارد ودر برخی هم بیشترین ارزش را دارد. در ادامه این مطلب بـه طور کامل با این خال در بازی پاسور آشنا می‌شویم. با ما همراه باشید.

 

خال خاج یا گشنیز در بازی پاسور

همه چیز درمورد خال گشنیز در بازی ورق

بازی پاسور شامل 52 کارت میباشد. این کارت ها در چهار دسته بندی اصلی تقسیم بندی میشوند. هر یک از این چهار دسته با یک سمبل خاص کـه در زبان پارسی «خال» نامیده می شود، شناخته میشوند. هر یک از خال ها دارای سمبل و معنای خاصی می باشند. بسته بـه هر بازی، خال ها می‌توانند بیشترین یا کمترین ارزش را داشته باشند. ما دراین مقاله درباره خال گشنیز صحبت میکنیم.

 

چرا نام این خال «گشنیز» است؟

همه چیز درمورد خال گشنیز در بازی ورق

گشنیز بـه دلیل شباهت زیاد این سمبل با گیاه گشنیز «یا شبدر» از ان گرفته شده اسـت. ودر واقع نوعی کپی برداری از میوه بلوط میباشد کـه سالیان دراز در سمبل هاي‌ پاسور مورد استفاده قرار می‌گرفت. کارت گشنیز در برخی بازی ها می تواند سمبل خوش شانسی باشد. همان‌ گونه کـه برگ گیاه شبدر در عده اي از فرهنگ ها سمبل شانس اسـت، خصوصا اگر یک برگ چهار پر پیدا کنند.

 

خال خاج در کدام بازی بیشترین ارزش را دارد؟

خال خاج در بازی چهار برگ جزوی از ارکان می باشد. این خال میتواند در سرنوشت یک دست تاثیر بگذارد. بـه طوری‌كه اگر شخص هفت خاج باشد دست را می‌برد. سپس می تواند با اضافه کردن تعداد بازی ‌ها امتیاز خودرا بالاتر از رقیب ببرد.

 

خال گشنیز به انگلیسی

این خال در زبان انگلیسی «Clubs» نامیده می شود. البته نام اصلی ان در فرانسه «Trèfle» یا «clover» بـه معنی شبدر میباشد.

 

شاه گشنیز نماد چیست؟

همه چیز درمورد خال گشنیز در بازی ورق

شاه گشنیز سمبل اسکندر مقدونی اسـت. وی سلطان مقدونیه در یونان باستان بود. او درسال ۳۵۶ پیش از میلاد در شهر پلا متولد شد و تا سن ۱۶ سالگی تحت تعلیم ارسطو قرار داشت. اسکندر توانست تا پیش از رسیدن بـه سن سی ‌سالگی یکی از بزرگ‌ ترین امپراتوری‌ هاي‌ دنیای باستان را شکل دهد. امپراطوری او از دریای یونان تا هیمالیا گسترده بود. از اسکندر بـه ‌عنوان یکی از ده فاتح بزرگ در سرتاسر تاریخ یاد می ‌شود.

 

بی بی گشنیز نماد چیست؟

ویکی پدیا خال گشنیز

طبق اطلاعاتی کـه در ویکی پدیا وجوددارد، بی بی گشنیز، سمبل آرژین «ملکه آتش» یکی از ملکه هاي‌ روم اسـت کـه موهایی قرمز رنگ داشته اسـت. البته باید بگوییم کـه در برخی سایت ها، بی بی گشنیز بـه عنوان سمبل Pallas اسـت. در واقع خدای جنگ همان اتنا یونانیها یا Minerva رومیها میباشد.

 

سرباز گشنیز نماد چیست؟

همه چیز درمورد خال گشنیز در بازی ورق

سرباز گشنیز سمبل سِر لانسلوت میباشد. Sir Lancelot کـه گاه لانسلوت دریاچه Lancelot of the Lake نیز نامیده می شود، شوالیه اي افسانه ‌اي و معروف ترین شوالیه از جمع شوالیه‌ هاي‌ میز گرد و دوست شاه آرتور و بهترین شوالیه او بود. او گوئینویر، ملکه و همسر آرتور را بـه معشوقگی خود گرفت. عشق لانسلوت بـه گوئینویر از او شهسواری ساخت کـه نمونه کامل دلیری و جوانمردی بود.

 

منبع: columbia-sportswear.org