مجله شرطبندی کلمبیا تقدیم میکند

خال پیک و اسرار آن در بازی پاسور و ترفندهای برد در سایت شرط بندی

اسرار خال پیک در بازی پاسور  

دراین پست با خال پیک و اسرار ان در بازی پاسور آشنا میشویم. کارت هاي‌ ورق بازی دارای نمادها و معانی مختلفی بوده و بـه طور کلی بـه 4 دسته تقسیم بندی می‌شوند. هر دسته از کارت هاي‌ پاسور شامل 13 کارت می باشند کـه هر کدام با سمبل خاص شناخته میشوند. این نمادها براساس معانی و داستان هاي‌ زیادی درنظر گرفته شده اند کـه یکی از انها سمبل پیک یا دل سیاه می باشد، در ادامه بیشتر صحبت میکنیم.

 

درباره خال پیک یا دل سیاه 

خال پیک و اسرار آن در بازی پاسور

خال پیک یکی از 4 خال بازی پاسور می‌باشد. این خال بـه شکل درخت سرو اسـت و با رنگ سیاه شناخته می شود، لازم بـه ذکر اسـت کـه خال پیک با نام دل سیاه هم شناخته می شود. در زبان فرانسوی خال پیک با نام «Pique» ودر زبان انگلیسی هم با نام «Spades» شناخته می شود. در اکثر بازی هاي‌ ورق این خال بـه عنوان قویترین خال در بازی درنظر گرفته شده اسـت.

 

خال پیک نماد چه چیزی است؟

همانطور کـه در بالا هم گفتیم، خال پیک شکلی همانند درخت سرو دارد. اما این خال در بازی ورق نمادی از مرگ می باشد، بـه همین خاطر هم برخی ان رابا نام دل سیاه خطاب می‌کنند. بـه طور پیش فرض خال پیک دومین خال پرقدرت در بازی ورق می باشد اما در بازی هاي‌ زیادی، پیک بـه عنوان قویترین خال بازی درنظر گرفته می شود. مثلاً خال پیک در بازی کنتراکت بریج بالاترین ارزش را داراست.

خال پیک و اسرار آن در بازی پاسور

عکس یک دسته از کارت هاي‌ بازی با خال پیک

 

چرا به خال پیک قره هم می گویند؟

خال پیک یا خال دل سیاه کـه در ایران با نام قره «بـه معنی سیاه» معروف اسـت. در میان ورق‌ هاي‌ آلمانی بـه این خال چمن می‌گویند و ورق‌ هاي‌ سوئیسی نیز با نام سپر از ان یاد میکنند.

 

شاه پیک نماد چیست؟

بر طبق گزارش ویکی پدیا، کارت شاه در خال پیک سمبل حضرت داوود می باشد. داوود از پیامبران بنی‌اسرائیل بود کـه بـه مقام پادشاهی رسید و اورشلیم را برای بنی‌اسرائیل فتح کرد. کتاب زبور بر او نازل شد و مقام قضاوت نیز در اختیارش بود. داوود صدایی زیبا داشت و خداوند قدرت زره‌سازی را بـه او عطا کرد. حضرت داوود در نزد یهودیان از جایگاه بالایی برخوردار اسـت، با این حال در تورات تهمت‌هایي بـه او نسبت داده شده اسـت.

خال پیک و اسرار آن در بازی پاسور

عکس کارت شاه پیک

 

بی بی پیک نماد چیست؟

کارت بی بی در خال پیک سمبل آتنا الهه یونانی اسـت. آتنا در اساطیر یونانی، الهه خرد، جنگاوری، صنایع دستی و نگهبان شهر آتن بودو نام آتن را بـه افتخار او اینچنین نامیدند. اصالت اولیه این الهه اژه‌ اي اسـت و بعد ها بـه عنوان ایزدبانوی محافظ شهر های یونان بـه خصوص آتن مورد عبادت قرار گرفت. او همچنین بـه نام‌هاي‌ Polias و Poliouchos «برگرفته از کلمه polis بـه معنای دولت‌شهر» شناخته میشود.

خال پیک و اسرار آن در بازی پاسور

عکس کارت بی بی پیک

 

سرباز پیک نماد چیست؟

کارت سرباز در خال پیک سمبل اوژیر اسـت. اوژیر یکی از شخصیت هاي‌ حماسی در تاریخ و ادبیات کشور فرانسه می باشد. البته در منابع مختلف این کارت را سمبل شخصیت هاي‌ زیادی دانسته اند، اما باید بگوییم کـه براساس اطلاعات معتبر و تایید شده، این کارت براساس شخصیت افسانه اي اوژیر در فرانسه طراحی و نامگذاری شده اسـت.

عکس کارت سرباز پیک

 

آشنایی با دیگر خال های پاسور

خال پیک و اسرار آن در بازی پاسور

ویکی پدیا خال پیک

برای آشنایی با اسرار و معانی دیگر خال هاي‌ بازی پاسور میتوانید بـه مطالب پشنهادی کـه در زیر ارائه داده ایم مراجعه کنید. همچنین اگر علاقه مند بـه بازی هاي‌ پاسور هستید ودر اجرای این بازی ها مهارت دارید، میتوانید در بزرگ ترین سایت پاسور بازی ایران ثبت نام کنید. بدین منظور کافی اسـت تا بر روی لینک ورود بـه سایت کـه در پایین صفحه قرار دارد کلیک کنید.

 

منبع: columbia-sportswear.org