نگاهی به ماجرای 100 تجاوز به دروازه بان زنان تیم فوتبال آمریکا (+عکس)

تجاوز به دروازه بان زنان تیم فوتبال آمریکا

هوپ سولو یکی از دروازه بانان موفق امریکا اسـت که با گفت و گو ای که با شبکه های‌ متعدد داشته از زندگی خودش ماجراهای عجیبی تعریف کرده اسـت در ادامه با نگاهی بـه ماجرای 100 تجاوز بـه دروازه بان زنان تیم فوتبال ایالات امریکا سایت برترین بت را دنبال کنید. 

 

ماجرای تعرض جنسی به دروازه بان امریکا 

هوپ سولو؛ دروازه‌بان تیم فوتبال زنان کشور کشور آمریکا که در مراسم برترین‌های‌ فیفا در سال 2018 حضور داشت در گفت‌وگوی تازه خود با رسانه پرتغالی، اظهار کرد: بلاتر در مراسم برترین‌های‌ فیفا من را مورد آزار جنسی قرار داد، ولی چنین رفتاری طبیعی جلوه داده شد.

نگاهی به ماجرای 100 تجاوز به دروازه بان زنان تیم فوتبال آمریکا (+عکس)

نگاهی به ماجرای 100 تجاوز به دروازه بان زنان تیم فوتبال آمریکا

 

من واقعا از چنین رفتاری شوکه شدم و خیلی سریع آن جا را ترک کردم تا در کنار هم تیمی‌هایم برای دریافت جایزه برترین‌های‌ فیفا باشم. توجه‌ام را خیلی سریع معطوف بـه هم تیمی خودم کردم. این رفتار اصلا رفتار درستی نبود.

 

واکنش سولو به تجاوز او

سولو مدعی شده اسـت که در آن مراسم بلاتر بدن او را لمس کرده اسـت.بعد از این اظهار نظر نماینده سپ بلاتر بـه این موضوع واکنش نشان داد و گفته‌های‌ این دروازه‌بان را پوچ و بی اساس دانست.

 

سپ بلاتر ۸۱ ساله در سال ۲۰۱۵ بـه دلیل پرداخت رشوه از فعالیت خود منع شد. بلاتر همچنین متهم بـه رفتارهای جنسی در قبال فوتبال بانوان بوده اسـت. در سال ۲۰۰۴ از بلاتر بـه خاطر گفتن اینکه زنان باید لباس‌های‌ آزادتری بر تن کنند تا توجه بیشتری بـه فوتبال بانوان شود، انتقاد شد.

 

نگاهی به ماجرای 100 تجاوز به دروازه بان زنان تیم فوتبال آمریکا (+عکس)

دوران دشوار دروازه بان امریکا

اتفاقی نیفتاد اما برای من این وضعیت دشوار بود و بـه شدت اذیت شدم و بـه او اعتراض کردم.یادم می آید مدتی در دوران جوانی‌ام، اصلا و ابدا حاضر نبودم بعضی از صحنه ها را بازی کنم.

 

چون از مرورهای که درباره نقش می خواندم احساس کردم تصویری از من در ذهن مخاطب در حال شکل گرفتن اسـت که دوست ندارم آنرا تقویت کنم.

نگاهی به ماجرای 100 تجاوز به دروازه بان زنان تیم فوتبال آمریکا (+عکس)

پورتمن معتقد اسـت بخشی از منزوی کردم زنان در لوکیشن فلم عامدانه اسـت. دور کردن زنان از یکدیگر نوعی استراتیژی مدیریتی اسـت.تازه می فهمیم هیچ کدام از قربانیان فکر نمی‌کردند صدها نفر دیگر هم در شرایط مشابهی قرار دارند.

 

ماجرای تجاوز به سولو

بـه گزارش برترین بت مثل بسیاری از بازیگران هالیوود، ناتالی پورتمن هم در حال زیر و رو کردن کارنامه‌اش اسـت که با آزارهای جنسی متعدد همراه بوده اسـت.پورتمن که در فستیوال والچر لس آنجلس حاضر شده بود و درباره موج اعتراض زنان فعال در صنعت سینمای هالیوود گفت: بـه جرات می توانم بگویم در هر پروژه‌ای که کار کرده‌ام با تبعیض و آزار جنسی مواجه شده‌ام.

نگاهی به ماجرای 100 تجاوز به دروازه بان زنان تیم فوتبال آمریکا (+عکس)

اول با خودم گفتم من قصه‌ای شبیه این برای تعریف کردن ندارم! ولی بعد که کمی فکر کردم دیدم حداقل 100 ماجرای این چنینی را پشت سر گذاشته‌ام.

 

فکر می‌کنم خیلی از بازیگران زن مثل من بـه همین وضع دچار بودند. یعنی با شروع این موج اعتراضی تازه نشستند و با خودشان اتفاقات دوران کاری شان را مرور کردند و این بار از زاویه‌ای جدیدی بـه آن نگاه کردند.

 

اتفاقاتی که شاید تا پیش از این بـه نظرشان جزئی جدا نشدنی از کار در هالیوود بوده و تلاش کردند بـه آن توجه نکنند.ورتمن بـه یاد می آورد یک بار تهیه کننده‌ای از او دعوت کرد، با طیاره شخصی‌اش همراه با تیم همکار او در کمپانی سفر کنم. دعوتش را پذیرفتم و وقتی داخل طیاره شدم، فهمیدم فقط ما دو نفر در طیاره هستیم.